SYTUACJE ZNANE WSZYSTKIM KOSMETOLOGOM
Przyjrzyjmy się, na co skóra może reagować i czy kosmetyk zawsze jest winny?
INDYWIDUALNA NIETOLERANCJA
Niestety, nawet produkt hypoalergiczny może wywołać reakcję. Objawia się ona natychmiast po aplikacji lub w ciągu pierwszych 2-3 dni. Jest to czynnik nieprzewidywalny – skóra może reagować na każdy składnik w składzie.
Co robić?
Natychmiast zaprzestać używania produktu, ustabilizować stan skóry i spróbować ponownie go zastosować. Konieczne jest jednak przestrzeganie zaleceń dotyczących „niuansów” stosowania (sezon, pora dnia, połączenie z innymi produktami pielęgnacyjnymi…).
WIELOFUNKCYJNE STOSOWANIE
Zalecenie pełnej, wysoko skoncentrowanej, profesjonalnej pielęgnacji domowej (oczyszczanie, serum, filtr przeciwsłoneczny, krem na noc, kremy pod oczy i maski) może spowodować ochronną reakcję skóry w postaci wysypek, pieczenia, swędzenia i innych niepożądanych efektów.
Co robić?
Wprowadzaj nowe produkty do pielęgnacji stopniowo – nie więcej niż 1-2 produkty dziennie! Skóra potrzebuje czasu, aby się zaadaptować.
“NIESPODZIEWANE POWITANIE” OD KLIENTA… MIESIĄC PO WIZYCIE
Każdy z nas miał taki przypadek! Kiedy jako kosmetolog oceniłeś stan skóry, przepisałeś ukochany krem, studiowałeś skład od A do Z, ale PO MIESIĄCU piszą do Ciebie, że krem jest straszny, wszystko piecze, czerwienieje, swędzi?
Co robić?
Przypomnij pacjentowi, że wszelkie reakcje alergiczne, nawet opóźnione, pojawiają się w ciągu tygodnia, wszystko inne to zbieg okoliczności! Nie trzeba być „alergicznym” na coś, aby skóra zareagowała na produkt. Skóra jest bardzo wrażliwym organem, a jej reakcja może być wywołana przez szereg czynników:
- choroby przewodu pokarmowego
- zmiany hormonalne (zarówno medyczne, jak i w trakcie regularnego cyklu)
- stres
- sen i odżywianie
- intensywna ekspozycja słoneczna
- kosmetyki dekoracyjne (szczególnie po intensywnych profesjonalnych zabiegach)
SAMODZIELNE DZIAŁANIE PACJENTA
Pacjenci sami przepisywani, wykluczający lub dodający coś od innej marki, ponieważ „było dobre dla przyjaciółki”…. Pozostawmy to bez komentarza i życzymy dyscyplinowanych pacjentów.
Najważniejsze, aby zawsze mieć możliwość wprowadzenia skóry do nowego produktu:
- podczas zabiegu dostosowanego do typu i aktualnego stanu skóry
- dając klientowi próbkę jako tester przed zakupem pełnowymiarowego produktu
! Wszystkie składniki są wskazane na opakowaniu każdego produktu reNeo Cosmetics, te informacje są również dostępne na stronie internetowej, w karcie każdego produktu.
! Rekomendowane protokoły zabiegowe pomogą w doborze odpowiedniej pielęgnacji profesjonalnej dla potrzeb każdego pacjenta. W filmach szkoleniowych na stronie znajdziesz również zalecenia dotyczące stosowania produktów reNeo Cosmetics w pielęgnacji domowej.